Uchwała Nr XXV/137/17 z dnia 14.02.2017r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

UCHWAŁA NR XXV/137/2017

RADY GMINY MAŁY PŁOCK

z dnia 14 lutego 2017 roku


w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016r. poz. 446, poz. 1579, poz. 1948 ) i art. 133, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 59,) Rada Gminy Mały Płock uchwala, co następuje:


§1. Określa się jednolite zasady i kryteria rekrutacji do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mały Płock.

  1. do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej , której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci zamieszkałych w tym obwodzie

  2. kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami.

  3. dla kandydatów wymienionych w pkt. 2 określa się następujące kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły podstawowej posiadającej obwód, prowadzonej przez Gminę Mały Płock, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów oraz dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia tych kryteriów:

Lp.

Kryterium

Punkty

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów

1.

Rodzeństwo kandydata do klasy pierwszej uczęszcza już do danej szkoły podstawowej

5 pkt

Dane potwierdza Dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej jednostki

2.

Dziecko realizowało obowiązek wychowania przedszkolnego lub obowiązek szkolny w szkole w danym obwodzie

5 pkt

Dane potwierdza Dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej jednostki

3.

Rodzic prowadzi gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą w miejscowości należącej do obwodu danej szkoły podstawowej

5 pkt

Dokument potwierdzający zatrudnienie

§2. Kryteria określone w §1 pkt 3 niniejszej uchwały mają zastosowanie w postępowaniach rekrutacyjnych do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mały Płock, począwszy od rekrutacji na rok szkolny 2017/2018.

§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.

§4. Traci moc uchwała Nr XV/100/16 Rady Gminy Mały Płock z dnia 30 marca 2016r.w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów ( Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2016 r. poz. 1702).

§5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.





Przewodniczący Rady Gminy

Jarosław Gałązka

Metryka strony

Udostępniający: Zofia Konopko

Wytwarzający/odpowiadający: Bartosz Dzielnicki

Data wytworzenia: 2017-02-17

Wprowadzający: Bartosz Dzielnicki

Data modyfikacji: 2017-02-17

Opublikował: Bartosz Dzielnicki

Data publikacji: 2017-02-17