Uchwała Nr XXV/137/17 z dnia 14.02.2017r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
UCHWAŁA NR XXV/137/2017
RADY GMINY MAŁY PŁOCK
z dnia 14 lutego 2017 roku
w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016r. poz. 446, poz. 1579, poz. 1948 ) i art. 133, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 59,) Rada Gminy Mały Płock uchwala, co następuje:
§1. Określa się jednolite zasady i kryteria rekrutacji do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mały Płock.
-
do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej , której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci zamieszkałych w tym obwodzie
-
kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami.
-
dla kandydatów wymienionych w pkt. 2 określa się następujące kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły podstawowej posiadającej obwód, prowadzonej przez Gminę Mały Płock, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów oraz dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia tych kryteriów:
Lp. |
Kryterium |
Punkty |
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów |
1. |
Rodzeństwo kandydata do klasy pierwszej uczęszcza już do danej szkoły podstawowej |
5 pkt |
Dane potwierdza Dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej jednostki |
2. |
Dziecko realizowało obowiązek wychowania przedszkolnego lub obowiązek szkolny w szkole w danym obwodzie |
5 pkt |
Dane potwierdza Dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej jednostki |
3. |
Rodzic prowadzi gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą w miejscowości należącej do obwodu danej szkoły podstawowej |
5 pkt |
Dokument potwierdzający zatrudnienie |
§2. Kryteria określone w §1 pkt 3 niniejszej uchwały mają zastosowanie w postępowaniach rekrutacyjnych do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mały Płock, począwszy od rekrutacji na rok szkolny 2017/2018.
§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§4. Traci moc uchwała Nr XV/100/16 Rady Gminy Mały Płock z dnia 30 marca 2016r.w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Mały Płock oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów ( Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2016 r. poz. 1702).
§5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jarosław Gałązka
Metryka strony