Uchwała Nr XXIII/131/16 z dnia 19.12.2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2017
Uchwała Nr XXIII/131/16
Rady Gminy Mały Płock
z dnia 19 grudnia 2016 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2017.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2016r. poz. 446 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258, 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2016r. poz. 1870 ze zm. ) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu w wysokości 19.326.651zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 18.559.263zł,
2) majątkowe w wysokości 767.388zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Wydatki budżetu w wysokości 18.826.651zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 17.389.418zł,
2) majątkowe w wysokości 1.437.233zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3.
Przeznaczyć prognozowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 500.000zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych.
§ 4.
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2017, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5.
Rozchody budżetu w wysokości 500.000,00zł,zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 20.000 zł,
2) celową w wysokości – 50.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§7.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500.000zł
§ 8.
Ustala się:
1) dochody w kwocie 49.625,00zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 48.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
2) wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
3) wydatki w kwocie 1.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
4) wydatki w kwocie 5.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
5) dochody w kwocie 8.500zł i wydatki w kwocie 8.500zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
6) dochody w kwocie 270.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 276.411,00 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 9.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 10.
Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:
przychody – 712.960,00zł
koszty – 712.960,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11.
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 313.479,92zł do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 12
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów do wysokości limitu zobowiązań , określonego w § 7 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2018) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2018 roku;
3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jarosław Gałązka
Metryka strony